پورتال پژوهش های شیعی
به پورتال پژوهش های شیعی خوش آمدید اللهم كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً.

477رکورد در مدت زمان 0.359ثانیه
عبارت مورد جستجو :
استغاثه در لغت به معنای درخواست یاری نمودن می­باشد[2] و در اصطلاح عبارت است از: « ندایی که متوجه شخصی است که از دشواری و سختی واقع شده او را نجات می­دهد و یا بر دفع آ ن قبل از وقوع، کمک و یاری می­نماید و درخواست­های خود را از ارواح مقدسه­ی آنان طلب می­کند.»[3]
طهارت در بهائیت 19 آذر 1391 16:41
طهارت ظاهری که به معنای پاکی از نجاسات است 2 . طهارت باطنی که در مورد وضو ،تیمم و غسل میباشد؛مثلاً به کسی که وضو دارد،گفته می­شود که با طهارت است . در اینجا موضوع بحث ،مورد اول می­باشد که همان طهارت ظاهری است. در آئین بهائیت – بر خلاف عقیده مسلمانان - اصولا چیز نجسی وجود ندارد و همه چیز را پاک می دانند.
صحابه نزد شیعه 19 آذر 1391 16:34
عدالت صحابه یکی از مهمترین مسائلی است که بین مکتب تشیع با اهل­سنت اختلافات جدی وجود دارد و سوالاتی که شیعه در این رابطه از اهل سنت دارد، این اعتقاد را به تناقض کشانده ­است. در این مقاله باید نظر شیعه را نسبت به صحابه روشن ساخت تا علاوه بر شناخت دیدگاه تشیع نسبت به صحابه، به اعتراضات بدون دلیل دیگران به عقیده شیعه پاسخ داده شود.
خاتمیّت و بهائیت 19 آذر 1391 16:26
دلائل عقلی و نقلی فراوانی اعم از کتاب،سنت و اجماع مسلمین وجود دارد که مسئله خاتمیت پیامبر اسلام (ص)را ثابت می­­­­کند و قرآن با صراحت به این مطلب ، اشاره نموده است : "ما کان محمّدٌ أبا أحد من رجالکم ولکن رسول اللّه وخاتم النبیّین وکان اللّه بکلّ شیء علیما"[5] «محمّد، پدر هیچ یک از مردان شما نیست، بلکه پیامبر خدا و ختم‏کننده‏ی پیامبران است و خدا، به همه چیز دانا است.» لذا ادعای نبوت و پیامبری باب ، مخدوش و بی ارزش می­باشد چون چنین ادعایی ، مخالف نص شریف قرآن و اقوال علمای لغت می­باشد چون با
مصحف فاطمه(س) 19 آذر 1391 16:21
علوم اهل­بیت (ع) هم چنان که لدنی و از سوی خداوند است،ظواهری برای اتمام حجت و احتجاج بر مردم دارد که این نیز از جانب خداوند است و فضیلتی کمتر از الهامات قلبی و علوم معنوی ایشان ندارد.از جمله نشانه­ها و علومی که اهل­بیت(ع) از آنها استفاده می­کنند و جنبه ظاهری دارد و هیچ کس جز ایشان به آنها دسترسی ندارند، نشانه­ها و علومی است که به صورت ارث در بین اهل­بیت(ع) استمرار یافته است که از جمله­ی آنها انگشتر، شمشیر، زره، پرچم و عمامه و عصای پیامبر اکرم(ص)، جفر(جفر سرخ و جفر سپید)، جامعه، مصحف یا کتاب حضرت امیرالمومنین علی(ع)، صحیفه مختومه الهی، و مصحف حضرت فاطمه(س)، الواح
ابن تیمیه 19 آذر 1391 16:15
او کسی است که افکار و عقاید وهابی­ها از او سرچشمه گرفته شده و در واقع مؤسس این مذهب به شمار می­رود.وهابیها در مدح و منزلت او کتاب­های زیادی نوشته­اند و از او تجلیل­های زیادی به عمل می­آورند لذا ما در این مقاله مختصری از فعالیتهای وی را بیان می­نماییم. ابن تیمیه درماه ربیع الاول سال 661 هجرى در شهر حرّان و در خانواده­اى از مشایخ حـنـابله متولد شد. نسب او احمد بن عبدالحلیم بن عبدالسلام بن عبداللَّه بن أبی القاسم الحرانی، تقی­الدین، ابوالعباس، ابن تیمیه، الدمشقی، الحنبلی است.[1]او پس از مدتی با خانواده­اش وارد دمشق شد و در ابتدا نزد پدرش مشغول به ‏تحصیل شد و سپس اساتیدی همچون ابن عبدالدائم،مجد الدین بن عساکر،ابن ابی­الیسر و بسیاری دیگر از اصحاب حنابله را برای خود انتخاب کرد.[2] او علاوه بر این اساتید نزد جماعتی از زنان نیز به درس خواندن مشغول شد، از جمله: امّ العرب فاطمه دختر ابن عساکر، امّ الخیر ستّ العرب دختر یحیی بن قایماز، زینب دختر أحمد مقدسیّه، زینب دختر مکّی حرانیه [3] همچنین آخرین استاد او نیز شرف الدین احمد بن نعمه مقدسی بود که می­گوید: من اجازه فتوا را به ابن تیمیه دادم.[4]
آیت الله خامنه­ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در رابطه با کفر بهائیت و نیز نجس بودن آنها و همچنین در جواز یا عدم جواز معاشرت و داد و ستد با بهائی­ها و نیز حاضر شدن بر سر سفره آنها و خوردن غذای آنها می فرمایند: جمیع افراد فرقه ضاله بهائی محکوم به کفر و نجاست هستند و از غذا و سایر چیزهایی که با رطوبت مسری در تماس با آنها بوده است باید اجتناب کرد و در صور
الفبای زندگی را شاید بشود در چند جمله خلاصه کرد، آن گاه که سعی دارد به ما یاد بدهد اگر دنبال عشق هستی، عاشق باش؛ اگر دنبال آرامشی، آرام باش؛ اگر دنبال شادی هستی، شاد باش؛ اگر دنبال اتفاقی جدید هستی، تغییر کن؛ اگر دنبال ماجرا هستی، ذهنت را باز کن؛ اگر دنبال موفقیت هستی، پرتلاش باش و اگر دنبال مهربانی هستی، مهربان باش. محبت، شادی و آرامش؛ اگر این سه احساس در یک جمع وجود داشته باشد، بی شک همه حضار در آن، چه جمعی خانوادگی باشد، چه کاری و چه دوستانه، احساس خوشبختی می کنند، اما رسیدن به این احساس به مهارت نیاز دارد که با تمرین کردن به دست می آید.
روزی که به سازمان صدا و سیما رفتم، با بهانه‏ گیری و وسواس بسیار از من تست گرفتند و زمانی که در امتحان قبول شدم، پیشنهاد کردند بدون لباس روحانیت برنامه اجرا کنم. روی حرفشان هم مصّر بودند و می گفتند ما به جز دو روحانی (حضرت امام و آیت الله طالقانی) به دیگران اجازه حضور در این سازمان را نمی دهیم. من هم قبول نکردم و گفتم نظر آنان را به اطلاع حضرت امام‏ (ره) می رسانم. به هر حال پذیرفتند با لباس روحانیت برنامه اجرا کنم.
او جنگ نمایانی کرد،تا آنکه اطراف او را گرفتند و زخم های فراوانی به او وارد کردند. هنگامی که روی زمین افتاد ،امام حسین(ع) سر او را به دامن گرفت و بلند بلند گریست و دست مبارک بر سر و صورت جون کشید و فرمود: "الهم بیض وجهه و طیب ریحه و احشره مع محمد و آل محمد(ع). بارالها رویش را سپید و بویش را خوش فرما و با خاندان عصمت(ع)، محشورش نما. از برکت دعای حضرت روی غلام مانند ماه تمام درخشیدن گرفت و بوی عطر از وی به مشام رسید، چنانکه وقتی بدن او را بعد از ده روز پیدا کردند صورتش منور و بویش معطر بود.
  • تعداد رکوردها : 477