پورتال پژوهش های شیعی
به پورتال پژوهش های شیعی خوش آمدید اللهم كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً.

477رکورد در مدت زمان 1.687ثانیه
عبارت مورد جستجو :
موت را که بپذیری، همه ی غم و غصه ها می رود و بی اثر می شود. وقتی با حضرت عزرائیل رفیق شوی، غصه هایت کم می شود. آمادگی موت خوب است، نه زود مردن. بعد از این آمادگی، عمر دنیا بسیار پرارزش خواهد بود. ذکر موت، دنیا را در نظر کوچک می کند و آخرت را بزرگ. حضرت امیر علیه السلام فرمود:یک ساعت دنیا را به همه ی آخرت نمی دهم. آمادگی باید داشت، نه عجله برای مردن.
این دعای شریف با تفاوت های اندکی در عبارت، در منابع مختلف روایی(از جمله کتاب کافی) ذکر شده که مناسب است برای سلامتی امام زمان(عج) خوانده شود. به طور کلی؛ فقره های این دعا، بیانگر ایمان و اخلاص شیعه منتظر نسبت به امام غایبش بوده و نشان از سوز هجران او نسبت به محبوبش دارد.
از کارتر تا اوباما 22 آبان 1393 11:0
فرمان رئیس جمهور آمریکا که به بهانه اشغال سفارت این کشور در تهران صادر شد، اولین تحریم عمده اقتصادی بود که واشنگتن با هدف ناکام گذاشتن انقلاب اسلامی علیه ایران وضع کرد. واشنگتن پیش از آن صادرات تسلیحات به ایران را هم ممنوع اعلام کرده بود. کارتر در بیانیه فرمان اجرایی 12170 نوشته بود: «من، جیمی کارتر، رئیس جمهور ایالات متحده، به این نتیجه رسیده ام که اوضاع ایران تهدیدی خارق العاده و غیر عادی علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده شکل داده و در نتیجه برای رویارویی با این تهدید، وضعیت اضطراری ملی اعلام می کنم.»
موشک های بالستیک ایران از بُرد ۳۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر هستند که بعد از «قیام» که بردی معادل ۸۰۰ کیلومتر دارد، نوبت به موشک های اسرائیل زن ایران می رسد که از مرکز می تواند سرزمین های اشغالی را هدف قرار دهد.
پیام وعده پیروزی رهبر انقلاب به رزمندگان مقاومت اسلامی در لبنان در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ را سردار قاسم سلیمانی به حزب الله و دبیر کل آن منتقل کرد.
هیئت های مذهبی در طول تاریخ به خصوص در طول تاریخ تشیع در ایران، عامل اصلی گسترش فرهنگ اسلامی در بین مردم و نهادینه کردن آن بوده اند. رهبر معظم انقلاب راجع به این موضوع فرموده اند: «ما مسلمان ها و به خصوص ما شیعیان، امتیازی داریم که دیگر ملیت ها و ادیان این امتیاز را به قدر ما ندارند و آن عبارت است از اجتماعات دینی که به شکل روبه رو، چهره به چهره، نفس به نفس تشکیل می شود که این را در جاهای دیگر دنیا و در ادیان دیگر کمتر می شود پیدا کرد. هست؛ نه به این قوّت، نه به این وسعت، نه به این تأثیرگذاری و محتواهای راقی.»
رسالت حوزه تربیت رهبران دینی و سیاسی است/ حوزه فقط فقه و اصول و فلسفه نیست. شاید یک زمانی بود؛ اما امروز شرایط تغییر کرده است/ برخورد معقولانه بهترین راه مواجهه با جریان هاست
امروز شاید بتوان گفت جریان ها همان افراد هستند/ شناسایی رهبران فکری که اهل ایده هستند جریان شناسی است/ چیزی که حوزه امروز به آن نیاز دارد و مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید کردند مسئلۀ فقه حکومتی است/ از هنرهای حضرت امام (ره) این بود که ابواب فراموش شده فقه را بیان کرد که هیچ کسی جرأت ورود به این عرصه را نداشت؛ یکی از این ابواب سیاست و دیگری جهاد بود
آیا کسانی که از دنیا رفته اند و در عالم برزخ، زندگی برزخی را می گذرانند با دنیا ارتباط دارند، یا خیر؟ اگر ارتباط دارند این ارتباط چگونه است و در چه زمان هایی اتفاق می افتد؟ اینها مسائلی است که در احادیث و روایات به آنها اشاره شده است. بر اساس احادیث و روایاتی که در این زمینه از پیشوایان دین به ما رسیده، روح انسان ها پس از مرگ می توانند از مسائل دنیا آگاهی پیدا کنند و تا حدودی از احوال خانواده خود آگاه شوند. در کتاب کافی در سرفصلی با نام «أَنَّ الْمَیِّتَ یَزُورُ أَهْلَه‏،» روایاتی در این موضوع وجود دارد که برای نمونه چند روایت را بیان می کنیم. ۱. راوی می گوید از امام کاظم(ع) پرسیدم: آیا مؤمن(بعد از مرگ) به دیدار خانواده اش مى‏رود؟! امام(ع) فرمود: آرى، گفتم: هر چند وقت یکبار؟! فرمود: بر حسب فضایلشان؛ پاره ‏اى از آنان هر روز و پاره ‏اى هر سه روز.[1] ۲. اسحاق بن عمار مى‏گوید: در اثناى کلام امام کاظم(ع) دریافتم که کمترین آنان هر جمعه (خانواده خود را زیارت مى‏کنند)؛ پس گفتم: در چه ساعتى؟ فرمود: «هنگام زوال خورشید یا مثل آن، خداوند فرشته‏اى را با او روانه مى‏کند تا چیزهایى را به او نشان دهد که شاد شود و از وى چیزهایى را بپوشاند که او را غمگین می کند»
عرش و کرسی چیست؟ 1 تیر 1393 18:29
درباره ی عرش و کرسی مفسران قرآن، با استفاده از آیات و روایات چند معنا را احتمال داده اند. برخی گفته اند، عرش و کرسی یک چیز است با دو نام، هر دو تعبیر کنایی از مقامی است که امر تدبیر جهان از آنان ناشی می شود. عده ای دیگر معتقدند: 1. منظور از کرسی، منطقه و نفوذ علم الاهی است؛ یعنی علم خداوند به جمیع آسمان و زمین احاطه دارد و چیزی از قلمرو نفوذ علم خدا بیرون نیست. 2. عرش و کرسی مقام سلطنت و تدبیر الاهی است، اما کرسى قلمرو و نفوذ خداوند بر مجموعه ی عالم ماده اعم از زمین و ستارگان و کهکشانها و سحابیها، و عرش قلمرو و نفوذ خداوند بر عالم ارواح و فرشتگان و جهان ماورای طبیعت است. 3. عرش موجودی خاص و حقیقی است، نه تعبیر کنایی از مقام ربوبیت و کرسی موجودی وسیع تر از آسمان ها و زمین که از هر سو آنها را احاطه کرده است. 4. در برخی از آیات عرش موجود حقیقی و در برخی دیگر معنای عرش تعبیر کنایی است.
  • تعداد رکوردها : 477